Kako poručivati/kupovati sa interneta

21:08:00 Moj mali kutak 17 Comments

Pozdrav dragi moji i dobro došli na moj novi post!


U prethodnom postu (link) pisala sam o kreiranju PayPal računa koji je veoma važan ukoliko želite da kupujete preko interneta. Ja lično već godinu i po koristim ovaj vid plaćanja i mnogo je jednostavniji nego da uplaćujete preko Western Uniona (navodno postoji i ta opcija, ali ja je nisam koristila, no znam da je malo komplikovanije uplaćivati preko računa ukoliko kupujete nešto preko neta. Uvijek morate prvo do banke pa onda da poručite, a ovako imate pare na računu i nikuda ne hodate). 

Zašto volim kupovati preko interneta? Pa... volim jer mi je jednostavnije. Nikada nisam bila tip šopingholičara i mrzilo me hodanje od butika do butika i prebiranje po njihovim policama. Ovako mi je mnogo jednostavnije. Skuham sebi nešto od toplijh napitaka, ušuškam se u kreveti i otvorim svoju omiljenu stranicu (ili više njih) pa polako krenem da pregledam SALE ponudu ☺.

Ona mi je nekako najdraža. Uvijek mogu pronaći mnogo dobrih akcija i jako veliki broj stvari po veoma povoljnoj i pristupačnoj cijeni. Pored toga, postoji i opcija "Lista želja" gdje mogu da izdvojim pojedine proizvode i pratim njihovo kretanje cijene, pa da ih kupim po mnogo nižoj cijeni nego što se nalazi na samom početku ponude.


U nastavku ću ostaviti linkove nekih sajtova, pojasniti kako se kupuje sa njih (jer neki su mi rekli kako su slabi sa snalaženjem pri kupovini tako da ću pokušati da budem što detaljnija) i dati par savjeta kako da izbjegnete carinu.


Nadam se da nisam izostavila koji, ali ovo su sajtovi sa kojih najčešće kupujem i pratim njihove cijene proizvoda. Sa poslednja tri sam svega po jednu stvarčicu naručila, ali zato Dress Lily preovladava. Nekako su mi najpovoljniji.

1. Registracija na sajt

Kada izaberete sajt prije svake kupovine potrebno je da se registrujete na njega kako bi mogli da kupujete. Ja sam izabrala Dress Lily pa ću ići korak po korak - u suštini svi su slični po pitanju kupovine. 

Prilikom same posjete sajta dobićete ponudu da se pretplatite na njihov oglas - besplatno je. Ukoliko se odlučite pretplatiti dobićete kod sa 10% popusta na prvu kupovinu. Kod ćete unijeti u polje koje je za to predviđeno, a koristi se samo na proizvode koji nisu već sniženi. Znači one koji nemaju pored sebe balončić sa nekim od popusta ili na one koji ispod slike nemaju prekrižene cijene.


Kada je riječ o registraciji, ja najčešće koristim opciju Google jer mi je tako lakše, da ne pamtim sve lozinke. Samo kliknem na Google i prijavim se na nalog.

Ukoliko ne želite da koristite Google (i da ne bude zabune, kao što sam imala slučaj, pa da kažete - ja nemam G+, svi imamo Google nalog ukoliko posjedujemo email adresu) možete se registrovati klasičnim putem, preko email adrese.



Kada ste se registovali slijedi opcija Sign in.

2. Pregled sajta

Svaki sajt ima različitu ponudu, ali ono što mi se najviše dopada kod kupovine preko neta - sve su ponude sortirane po kategorijama. Vi izaberete željenu kategoriju i pretražujete šta vam se najviše dopada (ukoliko ste slabi sa engleskim, uvijek postoji opcija Translate gdje možete prevesti značenje pojedine kategorije).


3. Izbor artikla

Kada ste se odlučili šta želite i pronašli ste artikal koji želite dovoljno je samo da kliknete na sličicu i sam artikal se pojavi u novom prozoru. Ja sam izabrala prvi koji je bio jer ga neću poručivati tako da mi nije važno šta je u pitanju.


Prilikom poručivanja obratite pažnju na FREE SHIPPING jer ukoliko stoji bilo kakav iznos pored onda se taj iznos dodaje na cijenu proizvoda. Još jedna stvar na koju je važno da obratite pažnju jeste Naznačeno vrijeme dostave. Ono se kreće od 3-30 dana. U zavisnosti od toga možete sebi kontrolisati vrijeme isporuke. Najbolje i najbrže je ako piše 3 business days jer tada vam obračun i pakovanje robe traje 3 radna dana poslije čega se šalje. Ja sam dobijala pakete za 14 dana. 

4. Izbor veličina

Najveći problem online kupovine jeste pravi izbor veličine. Niko od nas ne želi da kupi nešto što bi mu bilo malo, veliko je ok uvijek se da korigovati, ali malo je problem. Da se to ne bi dešavalo dobro obratite pažnju na tablicu veličina. Nikada se ne držite toga mjerio sam se jednom i odgovarala mi je X veličina jer niti jedna stvar i niti jedan sajt nisu isti. 

Razlika je od sajta do sajta pa i od vrste materijala. Svaki puta, prije nego izaberete nešto, obratite pažnju na veličine. Možete se vi izmjeriti i napisati sebi na papir šta vam je koje veličine da ne mjerite svaki puta, ali dobro pogledajte pod kojom su veličinom zavedene vaše mjere. Ne bojte se ako nosite M, a nekada će vam odgovaraće L jer ovo su kineske veličine i one su drugačije od naših.

Još jedna stvar o kojoj vodim računa jeste - poručivanje prema najvećim atributima. Dešavalo mi se da poručujem haljinu i obim grudi odgovara M, a obim kukova L, tada uzimam L jer uvijek mi je lakše korigovati i suziti gornji  nego da proširim donji dio.


5. Plaćanje

Kada ste odredili veličinu kliknite na odgovarajuću Size kockicu kako bi potvrdili veličinu, a potom odaberite i željenu boju proizvoda (ukoliko je ona ponuđena). Nakon toga kliknete na Add to bag i proizvod je u korpi. 

Ukoliko želite da pratite popuste za taj artikal kliknite na opciju Add to Favorite.

Kada ste završili sa kupovinom i sigurni ste da ne želite više niti jedan proizvod da dodate u korpu kliknete na View my bag ili na korpicu (u ovom slučaju torbicu) u desnom uglu.


Nakon čega će se pojaviti spisak izabranih proizvoda. Na dnu (crvenim brojem) označena je ukupna vrijednost proizvoda. 

Za plaćanje kliknite na PayPal. 


Nakon čega će vam zahtjevati da unesete email i  password kako bi mogli da povežete račun. Ukoliko ne želite da svaki puta unosite mail i password kliknite na kvadratić ispod kako bi se zapamtio vaš račun.


Kada se račun povezao sa sajtom prikazaće se podešena adresa, tj. ona koju ste unijeli prilikom kreiranja i ukupan iznos u KM.


Da nastavite dalje, kliknite na Continue i podesite novu adresu isporuke ili potvrdite već postojeću. Ovo možete iskoristiti i za slučaj da želite nekoga iznenaditi. Unesete njegovo ime, pezime i adresu stanovanja, a sve ostalo ostavite da bude vaš kontakt kako bi vas mogli kontaktirati u slučaju da bude bilo kakvih problema.


Nakon što ste popunili sve kolone kliknite na Place your Order i vratićete se na "kasu". Ovo vam dođe nešto kao kada u trgovini plaćate sa karticom. U korpi imate proizvode, prodavačica vam otkuca sve i vi joj date karticu nakon čega treba da unesete pin kod da bi ste preuzeli svoju robu.

I poslednji korak koji vas dijeli od samog slanja narudžbe jeste provjera ukupnog iznosa koji se nalazi na samom dnu. Obično uračunaju oko 1-2 dolara troškove obrade i dostave. 

Ukoliko želite da ih ponište provjerite koliko imate bodova na svom profilu. Bodove možete provjeriti tako što ćete otići na svoj profil na sajtu i u trećoj rubrici, desno od vaše profilne, vidjećete broj bodova. Njih iskoristite za poništavanje dodatnih troškova.


8. Kako izbjeći carinu

Ukoliko se plašite carine predlažem da ne poručujete veći broj paketa u toku mjeseca i da pazite da vam težina paketa ne prelazi 1kg. To možete sami sebi sabrati jer svaki proizvod, ispod slike ili iznad tablice veličina, ima opis proizvoda gdje možete pronaći i njegovu težinu.

Ljubim vas do sledećeg pisanja!
Danny!

17 коментара:

  1. Smatram da je ovaj post veoma koristan i da će pomoći mnogima koji se pitaju baš ovo '' kako kupovati sa interneta ''. Super draga♥

    https://sosihappylife.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  2. Jos jedan zaista sjajan post, veoma edukativan i koristan, izuzetno mi je drago sto si se malo bacila u te 'vode' pisanja! I ja obozavam da kupujem ali me umara kupovina po marketima tako da mi je onlajn kupovina omiljena.

    Visit me, and follow. See you soon. Maleficent

    ОдговориИзбриши
  3. Svaka čast i na ovom i na prethodnom postu. Mislim da su to pitanja koja mnogi posatavljaju, a ti si nam opširno dala odgovor :D

    Delilah's Stories | Filmtasticno

    ОдговориИзбриши
  4. great post! :)
    anyway, i hope you can visit my blog too and follow if you like.
    saying hello all the way from the Philippines!

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    ОдговориИзбриши
  5. Jako koristan post, za nas koji volimo da narucujemo stvari preko knterneta.

    Uclanila sam se, ako zelis uzvrati
    https://smallwomenscorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican post draga i stvarno koristan onima koji se susrecu prvi put sa online narucivanjem ili imaju neke nedoumice u vezi online narucivanja! Ja sam vec navikla narucivati i ista sam kao i ti, ususkam se sa kakvim toplim napitkom i gledam sta koja trgovina nudi :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  7. Ovo je jako korisno, svaka cast. Ja sam puno puta narucivala pa tako da sada nemam problema ali ovo je delima mnogih devojaka i sigurna sam da si im ovim putem pomogla. :)

    Otvorenog srca sa vama: http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. Iznimno koristan post!
    Vrlo si to jednostavno objasnila što je odlično jer online kupovina je ponekad veoma komplicirana,ili se tako čini,pogotovo kada nešto kupuješ prvi puta!
    Također imaš divan divan blog i vidi se ta se stvarno trudiš.Iznimna si blogerica i uživala sam čitajući ovaj i tvoje prethodne postove!:)
    Uniquisi

    ОдговориИзбриши
  9. What a nice post :)
    Thank you dear for following :)

    Berna from paapatya'blog

    ОдговориИзбриши
  10. Jako dobar post! Osobno ne naručujem često putem interneta jer jednostavno nemam dovoljno povjerenja,ali ti si dala neke odlične savjete i informacije i o nekim stranicama za koje nisam ni znala ! <3
    novi post je na blogu:https://katysblogblogger.blogspot.hr/2017/08/putovanje-u-split-i-trogir.html

    ОдговориИзбриши
  11. Great shops! :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  12. Really interesting post!

    http://marylyl.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Zdravo draga :)
    Prije svega, hvala ti na komentaru koji si ostavila na mom blogu, jako sam ti zahvalana na podršci koju mi pružaš, mnogo mi znači. :) ♥

    Sigurna sam da nisam jedina osoba koja je uživala u ovom postu i kojoj si sa ovim postom mnogo pomogla i razbila predrasude o kupovini preko interneta.
    Iako sam učila i u školi o ovoj temi i donekle sam informisana o tome, ipak sam uvjek bježala od te kupovine preko interneta i smatrala da nije sigurna i da je bolje otići u butik; ti si ovim postom pokazala da nije tako i objasnila si svima nama neke stvari koje, predpostavljam, mnogi nisu znali.
    Hvala ti puno na tome. ♥

    https://amaterskaumjetnost.blogspot.si/

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.