butterfly,

Dress Lily: Butterfly Top Online Haul

15:56:00 Moj mali kutak 8 Comments

Pozdrav dragi moji i dobro došli na moj novi post!

SR: Prije dvije sedmice pisala sam moju listu želja (pogledajte OVDJE), a prekjuče sam preuzela moj paket. Kao što sam i navikla na brzu isporuku sa Dress Lily sajta paket je stigao za 14 dana. No, moj život ne bi bio zanimljiv da nije ovako tragikomičan ☺

Kada sam poručivala paket izabrala sam dvije majice. Jednu za mene, a jednu za drugaricu. Poblem je nastao kada su trebali da mi pošalju paket. Tek tada su primijetili da veličine koju sam poručila nemaju na stanju. Ali ni to nije sve. Kada sam otišla u poštu da preuzmem paket (jer nisam bila kući kada je poštar dolazio) došlo je do zabune. Da, i to se dešava. Teta na šalteru nije mogla da vjeruje, a meni je to bilo posebno smiješno, jer je žena držala paket u rukama i on je bio uveden u sistem, ali kada je željela da potvrdi moje preuzimanje paketa dobijala je obavještenje o tome kako paket uopšte ne postoji u sistemu. 

Na kraju sam preuzela robu, a njima ostavila vrećice u kojima su stvari stigle jer su rekli da će oni kasnije riještiti problem. Iz tog razloga ne mogu da vam pokažem kako je izgledao cjelokupan paket, ali u suštini to je bila obična neprovidna vrećica za isporuku. Ništa specijalno.

EN: Two weeks ago I was writing my first Wish list (check it out HERE), and two days ago I received the package that was sent to me. As I'm already used to the fast delivery from Dress Lily webpage, this one was delivered to me in 14 days. But, my life would not be so interesting if it wasn't tragicomic in a way.

As I was making my order, I choose two shirts to be delivered to me. One shirt was for me and the other one was for my friend. The problem was that once they were supposed to send me the package, they noticed that my size was sold out. But that wasn't all. When I arrived in the post office the other day to take over my package (this is because I wasn't home when the postman was comming) it said that the package wasn't there, that it didn't arrive. Yes, that happenes sometimes, too. The lady working in the post office couldn't believe it, and I found that especially funny because she was holding the package in her hands and it was introduced in the system, but once she wanted to confirm that I took the package, she got the notification about how that package didn't even exist in the system.

In the end, I managed to take my items, but I had to leave the little bag in which those items came to them because they said that they will resolve that problem later. Because of that, I can't show you now how the package looked at the begining, but honestly it was just a grey bag for the delivery. Nothing special.



American Flag Racerback Patriotic Tank Top



SR: Prvi utisak je neopisiv. Majica je premekanog materijala i moram priznati da sam se jako iznenadila koliko kvalitetno izgleda. Toliko je mekana i nježna da je ne bih ni skidala sa sebe, ali na žalost ovo je bio poklon i ne odustajem od te namjere ☺

Pored mekoće iznenadio me i sam kroj majice. Obzirom da je kineskog porijekla očekivala sam malo manje posvećenosti detaljima, ali pogriješila sam. Ne znam koliko ste se susretali sa loše sašivenim šavovima, ali ja sam imala mnogo loših iskustava. Nema mi ništa gore nego kada vidim da je majica sastavljena (mislim na dio koji šiju sa strana) nakrivo. Od pazuha krenu sasvim ok i onda dio koji treba da se završi na kukovima dođe mi negdje oko kičme. 

Prosto mrzim to vidjeti na odjeći. To mi djeluje tako jeftino. Sa tim mi proizvođač samo daje do znanja da mu kupac ništa ne znači i da mu je važno samo da on zaradi, a ti kao kupac potpuno si nebitan u svoj toj priči. Na kraju, kada obučem takve majice osjećam se kao ofinger. Sve se nešto okrene i uvrne oko mene kao da će me iscijediti.

I još jedana stvar koja mi se jako dopao jesu šare na majici. Moći ćete ih pogledati u nastavku na slikama. Iako majica izgleda jako tanako i providno, u stvari nije. Materijal je veoma prozračan ali sve ostaje diskretno prikriveno ☺

Kako majica izgleda na sajtu i detalje o njoj pogledajte OVDJE (prilikom poručivanja dobro pogledajte veličine i poručujte po dimenzijama najvećih atributa).

EN: I can't even describe my first impression. The shirt was just so soft and I have to admit that I was really surprised how good it seemed to me. It was so soft and gentle that I would not like to take the shirt off even for a second. But unfortunately, this one was a gift and no matter how amazing it is, I intend to make it a gift as I promised.

Beside its softness, I was also surprised by the cut of the shirt. Given the fact that it came from China, I was expecting a little bit less dedication and attention given to the details, but clearly I was wrong and sceptic for nothing. I don't know how many experience you had with bad cut on the shirts, but my experience wasn't so delightful. There is nothing worse for me than to see a shirt joined  together (I mean the part from the sides) askew. It starts really good from the armpit, but at the bottom it just gets twisted.

I just hate seeing that in clothing. It seems just so cheap and with it the manufacturer only confirms that customers mean nothing to them and that they only care about making money and not the satisfaction of their customers. In those cases I always end up feeling like a hanger. Everything just twists around me and I feel like it's going to squeeze everything out of me.

One other detail that I really loved is the pattern printed on the material. You'll be able to see it bellow in the pictures. Even though the shirt looks really thin and translucent, its material is actually quite airy, but everything stays perfectly and discreetly concealed.

How the shirt looks in the webpage and detalis about it, you can check out HERE (when ordering pay close attention to the sizes and make orders by your biggest attributes).






25Pcs/Set Luminous Butterflies Art Wall Sticker


SR: Kada je riječ o leptirićima očekivala sam da budu izrađeni od plastike (u djetinjstvu sam imala plastične svjetlucave zvjezdice i mislila sam da su i ove od istog materijala), no ovi su izrađeni od PVC-a. 

Prilikom poručivanja nisam čitala detalje pa sam očkivala plastični materijal, a ne PVC.☺. 

Bez obzira na to što su izrađeni od PVC-a njihova moć lijepljenja je i više nego odlična. Kada sam odlučila da testiram njihovu izdržljivost jedan isti leptirić sam zalijepila na ormar, pa na bočni zid sobe, a zatim na plafon i na kraju ponovo vratila na ormar. Sva četiri puta ljepilo je savršeno prionilo na površinu.

Što se tiče sadržaja u paketu dođu 3 velika leptira i 22 manja. Jedino što mi je žao nisam uspjela da slikam njihov noćni efekat. Kamera mi nije romantična pa ne želi da slika sa prigušenim svjetlima, a sa telefonom mi je mnogo mutna slika jer je njegova kamera mnogo loša bez blica ili dnevne svjetlosti. Ako uspijem sa nekim drugim telefonom dodaću sliku na Instagram.

Bez obzira što su se u transportu malo izgužvali moram priznati da mi je drago što nisu plastični jer smatram da će ljepilo mnogo duže izdržati od onog ljepljivog jastučića koji bude na plastičnim. Ovi se mnogo lakše prilagođavaju zidu i nisu teški poput onih tako da očekujem mnogo duži vijek trajanja ☺

Detalje pogledajte OVDJE.

EN: When it comes to the butterfly stickers, I expected them to be made out of plastic (in the childhood I had shiny little plastic stars so I thought that these stickers were made from the same material), but these were made from PVC material.

As I was making the order, I didn't read the details so I was expecting plastic instead of PVC.

No matter that they are made from PVC, the strenght of the glue in their back is just extraordinary. Once I've decided to test their strength, I used the same butterfly and I stuck it to the closet, then to the lateral wall in my room, to the ceiling, and back tot he closet again. All four times the glue stuck perfectly to the surfaces.

When it comes to the contents, there are 3 big butterflies in the package as well as 22 smaller butterflies. The only thing I am sorry for is the fact that I didn't manage to take a picture of them glowing in the night. My camera doesn't feel very "romantic" so it doesn't want to take pictures in the dim light and the camera on my phone just makes everything seem so blurry because it's not very good either way. If I manage to take a picture with some other phone, I will add them on Instagram.

No matter that they got crumpled a little bit in the transportation, I must say that in a way, I feel really happy that they were not made out of plastic because I think that the glue will be able to hold better on these ones than it would on the plastic ones. These PVC butterflies easily adapt and stick to the wall and they are not as heavy as plastic stickers, so I expect them to last much longer.

Details can be checked HERE.





Ljubim vas do sledećeg pisanja!
Danny!

8 коментара:

  1. Drago mi je da si zadovoljna porudzbinom, majica mi se bas dopada :)

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajan haul, draga! Veoma itneresantna majica, jednostavna ali veoma lepa! I leptirici su zaista sjajni, veoma simpaticni, i sasvim dekorativni! Odlicna recenzija.

    Visit me, and follow. See you soon. Maleficent

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican post Danijela. Htedoh da ti kazem da sam te nominovala za Zombie Apocalypse Tag. Znam da Tagovi nisu bas u stilu tvog bloga, ali, ukoliko zelis odradi ga :)

    http://badassvampire.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  4. Ti si još dobro i prošla jer si brzo dobila naručeno, ja posljednji paket sa jednog od savjtova čekam već mjesec i po dana xd Divan haul inače :D
    Btw tagovala sam se u svom novom postu :D

    Delilah's Stories | Filmtasticno

    ОдговориИзбриши
  5. I absolutely love this shirt! Anything with an american flag is a favourite for me! Love that it's soft too! xx
    Marina x
    http://marinawriteslife.blogspot.fr/

    ОдговориИзбриши
  6. Majca je skroz kul i lijepo ti stoji. Zao mi je sto si imala tih problema u posti,ali dobbro uzela si robu.
    Olivanda.blospot.ba

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.