dad,

Dali su sve što su imali

13:27:00 Moj mali kutak 20 Comments

Pozdrav dragi moji i dobro došli na moj novi post!


" Da li će ti biti neugodno ako budem išla ovakva? "

I danas, poslije 7 godina, ove riječi mi prođu kroz glavu i zapitam se "Zar je to bilo potrebno?". 

Nikada nisam bila tip djeteta koje je tražilo sve što bi vidjelo. Nikada mi nisu rekli da ne može, da neću dobiti. Dosta puta je bio slučaj da nisam imala srca tražiti ono što mi je bilo neophodno, a imala sam sve što sam poželila.  OK, bilo je slučajeva kada nisam neke stvari dobila odma, ali koji dan čekanja nikome nije naškodio. 

Bili su tip roditelja koji je više pažnje posvetio poslu. Da sve bude u najboljem redu ako bi komšije, slučajno, ne najavljeno, svratile na kafu. Da poslije ne bi bilo "Nisu imali... Kuća im je u neredu... Ovo je stajalo tamo, a trebalo bi da je ondje...", ali na kraju je opet bilo tako, jer ljudima se nije moglo ugoditi. 

Ne mogu reći ni da smo bili uskraćeni roditeljske ljubavi, ali to je bila ona doza "sirupa" na jednu čajnu kašičicu.

Ne, nije bila ni onaj tip žene koji je posvećivao svu pažnju sopstvenom izgledu. Bilo je važno da je skromno obučena, a da li je to iz poslednje mode ili iz tri sezone unazad - to nju nije brinulo. Važno je samo da nije pocijepano i izblijedilo.


I sada se sjećam trenutka kada sam trebala da krenem na maturu. Stajala je ispred mene u bijeloj košuljici sa zlatnim prugama i crnim hlačama. Nikada nisam uspjela da saznam koja je vrsta materijala njenih hlača. Sjećam se samo da je uvijek pominjala kako ih je kupila od prve plate sa svojih 17 godina. Ni pranje, ni sušenje na suncu, pa ni godine ih nisu promijenile. Što se tiče materijala ličio je na sirovu likru, ali nisu bile od sirove likre. Imale su dosta više elastina, a u isto vrijeme bile mnogo kruće nego sirova likra. No, bile su jako udobne za nositi.

Na nogama je imala svoje omiljene crne cipelice sa petom koje je nosila samo u specijalnim prilikama. Iako nije često izlazila ljubomorno ih je čuvala od mene da ih ne oštetim.

Oko ruke je držala svoju crnu torbicu, a kosa joj je bila neuredno fenirana. Nikada nije voljela one uredne i začešljane frizure. Možda otuda i potiče moja ljubav prema razbarušenoj kosi. One fino začešljane frizurice nikako mi nisu bile drage. Iz tog razloga sam bila ljubomorna na djevojke sa loknicama. One nikada ne mogu da budu perfektno dotjerane jer neka dlačica mora da bude izvan svega, a to obožavam.

Njene krupne tamne oči bojažljivo su me posmatrale i neujednačeno treptale, čekajući moj odgovor. Nikada neću razumjeti njeno pitanje. Znala je da mi spolji izgled nikada nije bio važan ni presudan. Da, uvijek sam vodila računa o fizičkom izgledu jer nisam podnosila da budem buca i toga sam se uvijek plašila. Ali ono čime se nisam zamarala bilo je kako je ko obučen.

Odijelo nije omjer nečijeg bogatstva i ljudskosti. Duša i osmjeh su ono što nas čini čovjekom, a odijelo nas samo naglasi i izdvoji od mase. Uz to, četiri godine školovanja su iza mene i svi su te upoznali, a uz to poznaju i mene. Bez obzira na to koliko sam mrzila da pričam o sebi neke stvari se nisu mogle sakriti. Koga je šta zanimalo taj je mogao i da otkrije. 
Sakupila sam svu hrabrost ovoga svijeta da ne zaplačem i ne pokvrim svu šminku. Da ne uništim svoje raspoloženje i ne pokvarim cijeli dan. Znajući mene i koliko sam emotivna, da sam tada pala pod veo emocija, propalo bi mi veče. Razmišljala bih o svemu i ko zna šta bi mi sve palo na pamet. 

Nasmijala sam se i pogledala je uz grimasu uvređenog djeteta. Znam da je shvatila da sam uvrijeđena njenim pitanjem i znam da je shvatila da je ta drskost bila samo oklop za bujicu emocija koja je navirala iz mene. 

"A zašto bi mi bilo neugodno? Za sve ove godine trebala si shvatiti da mi izgled ništa ne znači. Ti si moja majka pa da si i gola i bosa. Ti si ta zbog koje sam danas ovdje i ovo što jesam. Zato ne izmišljaj gluposti već izlazi da ne zakasnimo."

Okrenula sam se i izašla vani. Nisam uspjela da joj vidim lice, ali sam uspjela da sakrijem svoje. Da ne vidi onu rijeku suza što je pokušavala da izviri iz mojih očiju.

Znam da nije kriva što je takva kakva je i ja je ne mogu promijeniti ni da sve sile uprem u nju. Nosila je ono što joj je pričinjavalo zadovoljstvo i sreću. Ono u čemu se osjećala udobno. Pazila je na svaku riječ i svaki korak kako se ne bi osramotila, a time i nas. Dala je sve što je mogla za nas dvoje i da postanemo pametni i dobri ljudi. Zar poslije svega da joj kažem da nije prikladno obučena i dostojna da ide sa mnom na maturu? Zar to ne bi bilo previše sebično?? 


"Lako je biti grub i nezahvalan. Ali voli ono što imaš i budi srećan dok je tu. Kasno je tražiti rešenje kada život prođe i kajati se što nisi nešto učinio drugačije!"

Ljubim vas do sledećeg pisanja!
Danny!

20 коментара:

  1. Ja sam zaplakala. Nisam ni osjetila suze dok sam citala, nego tek nakon procitano. Zaista dirljiv post. Jako mi se svida tvoj odgovor, tvoje razmisljanje, cinis se kao jedna divna osoba. I u potpunosti se slazem s tobom sto se tice svega, kao i toga da odijelo ne cini covjeka. Draga, ovo je malo reci savrseno! <3

    https://migsuniverse.blogspot.hr/2017/07/first-one_72.html Nove smo, ovo je nas prvi post. Ako budes htjela, procitaj. Unaprijed hvala! <3
    Follow for follow?

    ОдговориИзбриши
  2. Thanks for sharing your touching story. It was really interesting to read.
    Hope you have a great weekend!

    www.fashionradi.com

    ОдговориИзбриши
  3. very nice pics!!!!! Thank you very much for your visit, I wait for you in my new post!!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Great post and photos! I really like it!
    www.recklessdiary.ru

    ОдговориИзбриши
  5. Great post dear!
    Have a nice day
    http://beyoutiful.com.ua/?p=3861

    ОдговориИзбриши
  6. Thanks a lot :D

    lovely reflection sweetie. My mom and my dad are my support

    NEW GET THE LOOK POST | WHAT TO DRESS ON SUMMER NIGHTS / 3 WAYS!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ОдговориИзбриши
  7. Jako lep post, drugaciji od onoga sto smo navikli od tebe :)

    ОдговориИзбриши
  8. Ovo je divan i emotivan post. Baš sam se unela, a to znači da lepo pišeš. Ali zaista! :)

    The Fashion Spell | YouTube

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.