Sok od višanja-postupak

19:37:00 Moj mali kutak 15 Comments

Pozdrav dragi moji i dobro došli u moj novi post!


U prethodnom postu započela sam priču o višnjama gdje sam objasnila postupak pravljenja džema od višanja koji je pripremala moja baka. Ukoliko niste pročitali pogledajte, možda vas vrati u djetinjstvo ☺

U današnjem postu nadovezujem se na prethonu priču, jer kako sam i navela, cilj je što manje baciti, a što više iskoristiti. Da ne bih ponavljala proces pripreme i odvajanja soka od džema pogledajte u prethodnom postu (Link).

Kada smo odvojile tekućinu, namijenjenu za sok od višanja, od mase koja je predviđena za džem, te završile sa pripremom džema, pomjerile smo šerpu na veću temperaturu. U nju smo dodale šećer omjera 1:1. Dake, na litru tečnosti dodale smo kilogram šećera. 


Ukoliko niste ljubitelj fabričkih sokova na razblaživanje onda je ovo, definitivno, za vas. Prije svega, znate da nema vještačkih boja i lažnih deklaracija, a stim ste sigurni koliko je zdrav za vas i vašu porodicu. Pored toga, količina šećera nije velika ukoliko uzmete u obzir da je za litru razblaženog soka potrebno, otprilike, 0.5dl sirupa. Što znači da u litri vode nema ni 0.5dag šećera, a to je, skoro, pa ništa. Ovakve sokove pije i osoba sa dijabetisom B kategorije i ne stvaraju joj probleme.

Kada smo dodale šećer, uz povremeno miješanje, čekamo da se šećer istopi. Kada se šećer istopio i voda, ponovo, zagrijana do tačke ključanja na površini se počela stvarati pjena koju smo skidale, kako bi se sok bolje ukuhao.


Kada smo ustanovile da se pjena više ne stvara na površini, ostavile smo da ključa još 5minuta,  a zatim skinule šerpu sa peći.

U međuvremenu smo stavile flaše u rernu, kako bi se zagrijale. I veoma je važno da flaše budu od stakla radi očuvanja kvaliteta soka i postotka vitamina u njemu, a manje se i kvari nego u plastičnim bocama. 


Kada smo skinule šerpu i zagrijale flaše krenule smo sa procesom punjenja flaša. Uz pomoć đezme, pažljivo i polako, sipale smo sok u flaše. Veoma je važno da imate mirnu ruku i strpljenja jer je sok jako vreo. Nismo ga ostavile da se ohladi nego smo ga odmah sipale u flaše.

Ukoliko imate metalni lijevak, ili nešto slično, samo da nije plastično, onda možete da se pomognete, ali mi to nismo imale tako da...


Iz jedne mjere dobile smo oko 5l soka. Što je, po meni, i sasvim ok. 

Sok je izuzetno osvježavajući i, što je najvažnije, jako zdrav. Savršen je za ove vruće ljetne dane. Ukoliko ne želite da pravite sirup odvojite malo tečnosti pa ostavite da se ohladi te probajte kakav je. Ja ga nisam probavala jer običan sok pravim uz pomoć strujnog sokovnika. 

Ljubim vas do sledećeg pisanja!
Danny!

15 коментара:

  1. Stvarno si ovo odlično prikazala da sam poželila već odmah da ga probam! :)

    messy hair and hot coffee

    ОдговориИзбриши
  2. Predivan post, draga. Sigurna sam da je jako ukusno. Volim sok od višanja iz prodavnice (onaj u tetrapaku), pa sam sigurna da će mi se i ovaj svideti.

    Morning routine: Summer vs. Winter | laAdda

    ОдговориИзбриши
  3. Wow! Stunning post! Wonderful recipe!
    www.recklessdiary.ru

    ОдговориИзбриши
  4. Thanks a lot :D

    looks nice my friend :)

    NEW TIPS POST | PROTECTS YOUR HAIR AT SUMMER!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ОдговориИзбриши
  5. I love the work you do on your blog, I hope to see you on my blog very soon!!
    💚💚💚

    ОдговориИзбриши
  6. Mama i ja smo nedavno pravile sok i toliko ga obožavam. Baš mi je drago da je neko napravio i ovakav post. Sjajno zaista, uživala sam!♥

    https://sosihappylife.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  7. ja obozavam sok od visanja, bas smo skoro pravili i slatko :)

    http://highheelpoodl.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. I really like you :)
    Happy weekend!

    Can you follow me? I follow you :)
    If you comment my post, I will comment your five posts! :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/05/suede-spotkanie-podkarpackich-bloggerek.html

    ОдговориИзбриши
  9. Very interesting post! Thanks for sharing! ������

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala ti na divnom komentaru na mom blogu mila, zapratila sam te, imaš divan blog ♥

    Veliki pozdrav, Kristina ♥

    http://onlyforgirlsbykristina.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.