bakinakuhinja,

Džem od višanja, kao u bakinoj kuhinji

23:04:00 Moj mali kutak 17 Comments

Potdrav dragi moji i dobro došli u moj novi post!


Još kao mala zavolila sam bakine džemove i dan danas ne dopuštam da isčeznu iz moje kuće. Bez obzira koliko djelovalo teško i djelovalo staromodno, ne dopuštam. Vjerujem da je među vama mnogo onih koji su voljeli svoje bake, a ponajviše njihovu kuhinju. Da, i ja sam jedna od vas. 

Još uvijek se sjećam vremena kad sam dolazila iz škole, a u dvorištu se širio, onaj, divni miris džema koji se još uvijek kuhao. Nema toga ko bi uspio da opiše ili da naslika taj osjećaj sreće i radosti. Nema ni tog ko bi mogao da zamijeni ono zadovoljstvo koje domaća kuhinja izaziva u mojoj duši. 


Možda će neki da osude ovaj post, možda će neki da kažu kako se ne uklapa u dosadašnju tematiku bloga. Izvinite, ali ovo je za moju dušu i želim da podijelim sa vama ono što me najviše čini srećnom. Ko zna, možda vam se i dopadne pa odlučite i vi sebe počastiti.

Vrijeme je višanja, a ja sam jedan ogroman ovisnik o njima. Volim ja, tako, da napravim i Švarcvald tortu od višanja koje možemo pronaći u prodavnicama, ali nije to taj ukus kao onaj što dobijem kada ga pravim od domaćih. Nisam ljubitelj slatkoga tako da i ne koristim mnogo šećer, a i ako ga koristim gledam da bude minimalno. Obzirom da šećer svodim na minimalac pa i , kada nešto bacam, volim da bacam minimalac. Iz tog razloga odlučila sam da napišem dva posta koji će biti kao jedna cjelina. Čisto da jedan ne bi bio previše dug.


Kada se moja mama udala sa njom je u kuću stigla i "čarobna" sprava ☺. Tako sam zvala posudu u kojoj su nastajali sok i džem. Iskreno, ne znam da li danas postoji tako što za kupiti, ali znam da mnogi ljudi još uvijek imaju slične posude, posebno oni stariji. 


Što se tiče količine ona je onoliko koliko ima višanja (ili neke druge voćke, jer ja pravim još i od kupina) ili onoliko koliko vam se da čistiti. Mi smo ubrali sve višnje koje su bile zrele, jer dosta njih nije bilo, a da njih čekamo ove bi već prošle. Višnja je veoma nježna voćka. Jako brzo prolazi i ako je ne iskoristite kroz dan-dva, odkako sazri, već naredni dan postoji šansa da su pune crvi i trule. 

Kada samo oprali višnje odstranili smo košpe. Najlakše ih je izvaditi onom malom slamčicom za sok (ona sa najmanjim otvorom). Samo uzmete višnju između palca i kažiprsta i provučete slamku kroz nju. No, kako je nisam imala pri ruci košpice smo vadili na staromodan način - otvaranjem višnje. Iskreno, ne bih vam preporučila da i vi ovako radite jer je jako sporo. 


Ukoliko imate priliku zagrijte peć u nekoj od prostorija koja je vani kuće kako bi ste izbjegli zadržavanje mirisa po kući. Bez obzira koliko on bio lijep i prijatan svima nam je poznato da miris hrane izaziva osjećaj gladi. Vjerujem da ne bi ste voljeli ustajati iz kreveta "u neko doba noći" jer osjećate glad.

Na zagrijanu peć stavili smo posudu koja je predviđena za vodu. Kada se voda zagrijala, do tačke ključanja, na nju smo dodali drugu posudu koja je predviđena za sok od višanja. Na nju dolazi posuda za voće. Obzirom da joj je dno rupičasto nije preporučeno dodavati voće prije nego je stavimo na prethodne dvije posude. Voće se dodaje sve dok se posuda ne napuni.






Kao što svaki lonac ima svoj poklopac tako i ovaj niz ima svoj☺. Kako se tečnost ne bi prosipala po peći, iz druge posude, jer ona ima otvor u vidu cijevi, na otvor se dodaje gumeno crijevo koje ima "makazice". Makazice prinudno zadržavaju tečnost u posudi, ali i na njih se mora paziti i na vrijeme otpuštati, ali o tome u nastavku.


Kada se i ostali dijelovi posude zagriju počinje proces destilovanja. Pod parom se zagriava voće, a zbog poklopca para je primorana da se vrati u posudu te se i tečnost od višanja vraća u posudu u kojoj se nakuplja tečnost (srednja). Kada se nivo tečnosti podigne toliko da može izlaziti kroz cijev onda se otpuštaju "makazice". 


Kako ne bi smo morali razmišljati da li je posuda dovoljno puna ili ne, na cjevčici postoji plastični "prozorčić". Ovo je jako važno jer se može desiti da pritisak istjeruje tečnost na dijelu gdje su spojene cijevi. Ciglica, koju vidite na slici, nije bez razloga tu gdje jeste. Kako se cjevčica puni tekućinom tako i pada na dole. A da ne bi pala na peć i istopila se osigurali smo je sa ovom ciglicom. Možete bilo čim drugim, ali nama je ona bila najbliža ☺.


I tako smo mi "dočekivali" tečnost i ispuštali je u đezmu, jer nam je bilo najjednostavnije. Na peć smo stavili drugi lonac i u njega pretresali tečnost, kako se ne bi hladila. Na kraju, kada iz cijevi ne bude izlazila tečnost, a to je, otprilike, 4-5l na punu posudu voća, zavisi i od količine voćnog soka, kreće razdvajanje niza posuda

Posudu u kojoj je ostatak voća ispraznimo u drugu šerpu, te je stavimo na peć, ali negdje gdje je najmanja temperatura kako se ne bi pregrijala i zagorila.

Iz druge posude sjedinimo preostalu tečnost, koja nije mogla da izađe kroz cijev, sa ostalom tečnošću u šerpi na peći. I tu počinje proces pravljenja džema.



U smjesu dodajemo šećer (mi ga dodajemo oko 1.5kg na jednu mjeru voća jer ne volim da bude preslatko). No možete probavati i dodavati sve dok je lonac na peći. Ali, opet, imajte na umu da je malo slađa smjesa kada se ohladi u odnosu na onu kada je vruća. Baka je imala u svojim receptima omjer na jednu mjeru da se dodaje 3kg šećera što je meni mnoogo preslatko. 

Kada smo dodale šećer smjesu smo kuhale još 5-7 minuta. Tek toliko da se šećer istopi. Nakon toga smjesu smo izmiksale štapnim mikserom, kako se kožica ne bi odvajala, a i džem bude ljepši i ujednačen


Kada smo mikserom umiješale smjesu, šerpu vraćamo na peć kako bi se smjesa još bolje ukuhala i sjedinila, a u rernu stavljamo tegle da se zagriju.


Nakon što je smjesa gotova i tegle zagrijane (griju se toliko da ih je nemoguće držati golim rukama) smjesu smo skinule sa peći i uz pomoć kuhinjske rukavice izvadile smo teglu iz rerne, a ostale ostavle da se griju. U zagrijanu teglu sipale smo džem i zatvorile.

Najbolje bi bilo da koristite originalne čepove za tegle kako se džem ne bi pokvario. Celofan i gumica nisu baš adekvatno rešenje, ali mogu poslužiti s tim da vodite računa da te tegle prve koristite. 


Tegle ostavite preko noći  u prostoriji gdje ste i pravili džem, kako bi se džem ohladio, te sutradan ih uspremite u prostoriju gdje će biti dovoljno hladno. Bez posebne razlike u temperaturi, samo tek toliko da džem ne bude izložen suncu. Najbolje ako imate neku mračniju prostoriju u donjem dijelu kuće ili ako ste u stanu i podrum može da posluži.

Prijatno svima

Ljubim vas do sledećeg pisanja!
Danny!

17 коментара:

  1. Really I like the confiture my dear
    kisses

    ОдговориИзбриши
  2. It is Spinach jam ?? Taste delicious ?? It looks like great !!

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post! Meni se zapravo sviđa što si se malo udaljila od svoje tematike i pokazala nam nešto korisno i drugačije. Mislim da moja mama ima ovakvu posudu, ali da ju nikad ne koristi, tako da ću morati provjeriti i ako ima natjerati ju u pravljenje đema. :)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
  4. Woww!! Impressive!! Must be delicious!!
    xx
    Mónica Sors
    NEW POST: MES VOYAGES A PARIS

    ОдговориИзбриши
  5. thanks dear :)

    sounds great !

    NEW COOKING POST | 2 Minutes HEALTHY: FRESH Snack For SUMMER!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ОдговориИзбриши
  6. Upoznata sam sa svim vrstama dzemova, moja mama ih pravi otkad znam za sebe. ♥


    mimmi-corner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Moja mama i baka prave džemove od raznih plodova, međutim ja nikad nisam probala džem od višanja. Ako budem u prilici probaću ga, ako ne reći ću mami da pokuša da ga napravi jer deluje ukusno.

    Summer Bucket List | laAdda

    ОдговориИзбриши
  8. Ja sam anti-talenat za kuvanje,divim se svakom ko ume bilo sta da napravi.
    Simpatican post!

    http://pinkiscolorofmysoul.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  9. Ovo izgleda tako dobroo *_*
    Inače obožavam višnje, tako da bi mi se džem sigurno svidio. Jako mi je drago da si ubacila neki malo drukčiji post :)
    Novo: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.