Trikovi za bolje učenje

17:59:00 Moj mali kutak 0 Comments

Ćao drugari!

Nadam se da uživate u ovim danima ispunjeni slobodom i bez obaveza, a obzirom da se bliži povratak u školske klupe (vrijeme ispita) odlučila sam da napišem post o trikovima pomoću kojih ja učim. 




Dugo sam imala problema oko organizacije teorijskog dijela učenja jer nisam neko ko voli suhu teoriju i učenje o nečemu sa čime se ne susrećem u svakodnevnom životu. 

Poslije dužeg vremena otkrila sam par trikova pomoću kojih lakše učim i pamtim, a sporije zaboravljam, ono što učim.

1. Jutarnje učenje

Poznato je da odmoran mozak mnogo brže pamti. Ako niste u mogućnosti da učite prije škole, jer ste prva smjena, onda je najbolje da odspavate pola sata nakon dolaska iz škole. Pored toga što ćete biti odmorni i koncentrisani na ono što čitate vaš mozak će brže pamtiti informacije koje mu šaljete. 

2.  Čist radni prostor

Prije samog polaska na učenje važno je da očistite radni prostor. Takođe, veoma je važno da se taj sto nalazi na strani na kojoj ima najviše svjetlosti. To znači, da se na stolu ne nalazi ništa što bi nam moglo da odvuče pažnju.



3. Vremensko trajanje učenja

U mom slučaju ono traje 20:5. To znači da nekih 20 minuta učim, a 5 minuta odmaram. U toku dana najviše 5h potrošim na učenje. E sada, na vama je kako ćete sebi to vrijeme da rasporedite. Ja ga nekada podijelim na dva dijela, a nekada učim punih 5h. Sve zavisi od toga kako mi dnevne aktivnosti dozvole. 

4. Metoda piši

Kao što sam već napisala nisam neko ko voli teoriju i jako teško je učim tako da meni ne odgovara ni samo čitanje (u sebi ili na glas), hodanje po sobi i sl. kao što to nekima odgovara. Meni jedino što, zaista, pomaže jeste metoda pisanja. Znači, sjednem za sto i uzmem definicije koje moram da zapamtim i prepisujem jednu po jednu. Kada tri puta napišem jednu istu definiciju ja ostavim olovku i ponovim, isto tri puta. 
Nakon toga pređem na sledeću definiciju i nju ispišem i ponovim tri puta, a zatim ponovim i prethodnu. I tako idem do kraja onog dijela koji sam odredila da ću naučiti za taj dan.



5. "Puškice"

Kada sam sve naučila i sigurna sam da znam, onda uzmem obični papir za štampanje, A4 formata, i isiječem na 8 jednakih dijelova. Na te male papiriće napišem pitanja i stavim ih sve na jednu kamaricu. Kada sam ispisala sva pitanja pokupim papiriće u ruke i krenem u "šetnju" po sobi. U tom ritualu izvlačim jedan po jedan papirić i čitam pitanje, a zatim dajem odgovor. Kada ste dali, u sva 3 kruga ponavljanja, tačne odgovore na sava pitanja možete biti sigurni da ste naučili.

Poslije ponavljanja papiriće spremim u jednu manju papirnu kutiju ili je jednostavno sama napravim i na njoj napišem koji je predmet. 

6. Ponavljanje

Ponavljanje je jako važno kako bismo stekli sigurnost u svoje znanje. Obično to radim pred spavanje. Za ovo je veoma važno da sačuvate one puškice jer prije svakog ponavljanja uzmem puškice i krenem da izvlačim jednu po jednu. Kada sam sve ponovila mogu da idem na spvanje.

7. Čitanje

Kako bih proširila svoje znanje o onome što sam naučila iz pitanja sa puškica, narednog dana, u slobodnom vremenu, uzimam knjigu i počnem da je isčitavaam. Sve što mi nije jasno zapisujem na papirić i kasnije proguglam ili pitam profesore.

8. Vikend odmor

Poslije radne sedmice volim da se počastim "vikend odmorom". To znači da vikendom ni ne pomišljam na knjigu, osim ako imam kakav ispit  u ponedjeljak onda nedjeljom ponovim taj predmet. 
Obično te dane provedem sa porodicom na selu ili organizujemo neku manju eskurziju ili se sastanem sa društvom uz nekakav roštilj i izlazak. 



Nadam se da ste pronašli nešto za sebe što bi vam pomoglo da olakšate pripremanje ispita i organizujete svoje učenje. 

Ako imate kakvih predloga i želja za još ovakvih ili sličnih tema, ili imate nešto o čemu bi željeli da pišem, pišite mi u komentare ili na mail.

Ljubim vas do sledećeg pisanja.
Danny!

0 коментара:

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.